Verkkokaupan toimitusehdot

Voimassa 18.08.2014 alkaen.

 1. Yleistä verkkokaupasta

  • Verkkokaupan tuotteita myy Järvi-Z Oy, Y-tunnus 0855699-4. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen ja EU-alueelle.
  • Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.
  • Verkkokaupan tarjoukset ja hinnat koskevat vain verkkokaupan kautta tehtyjä tilauksia.
  • Sopimusehtoihin ja niiden soveltamiseen sovelletaan Suomen lakia.

2. Tilaaminen

  • 2.1. Tuotteet tilataan internetin välityksellä osoitteesta www.reimann.fi, puhelimella tai sähköpostilla. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää oikean ja toimivan sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.
  • 2.2. Tilauksessa asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Ostoskorissa ovat valmiiksi näkyvillä tilattavaksi halutut tuotteet ja hinnat, maininta maksutavasta ja kotiinkuljetuksesta.
  • 2.3. Asiakkaan lähetettyä tilauksen on tehty sopimus sitova. Tilauksen lähettäminen katsotaan sitovaksi sopimukseksi molemminpuolisesti, eikä sitä kumpikaan osapuoli voi yksipuolisesti muuttaa. Molemmat osapuolet ovat sitoutuneet noudattamaan sopimushetkellä voimassa olleita tilaus- ja sopimusehtoja kaikilta osin. Tilauksen tehtyään asiakkaan on katsottu hyväksyneen tilaus- ja sopimusehdot, tuotteen ominaisuudet, voimassa olleet tarjoukset ja toimitusajat ja ymmärtäneen informaatiokuvakkeiden sisällön, esimerkiksi sen, että tuotteen väri voi luonnossa poiketa nettikaupan sivuilla esitellyistä värimalleista.
  • 2.4. Järvi-Z Oy on sitoutunut toimittamaan sopimuksen mukaisen tuotteen voimassa olleiden hintojen, ominaisuuksien ja tilausehtojen mukaisesti. Järvi-Z Oy on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viipymättä, jos tuotteen ominaisuudet tai toimitusajat ovat muuttuneet sivustoilla sopimushetkellä ilmoitetusta poikkeaviksi. Tällöin asiakkaalla on myös oikeus tuotteen vaihtamiseen tai tilauksen perumiseen.

3. Maksutavat

  • Lasku 10 tai 60 päivän maksuajalla. Checkout palvelun kautta kaikki suomalaiset verkkopankit sekä Jousto Laskulla (14 päivää maksuaikaa) tai Jousto Osamaksulla 1-24 kuukausierässä.

4. Hinnat

  • 4.1. Tuotteiden hinnat ovat voimassa aina siitä päivästä lukien, kun ne ovat julkaistu reimanni.fi Internet-sivustoilla.
  • 4.2. Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %.
  • 4.3. Tuotteiden hinnat eivät sisällä kuljetusta. Kuljetuksen erillinen hinta näkyy ostoskori-vaiheessa, jolloin voit valita eri vaihtoehdoista sinulle sopivan kuljetusmuodon.
  • 4.4. Tuotteiden hinnat ovat muuttuvia tarjousten, kampanjoiden ynnä muiden niihin vaikuttavien asioiden johdosta. Jokainen tilaus käsitellään tilauksen tekemisen ajankohtana voimassa olleiden hintojen, toimitusaikojen, tuotteiden ominaisuuksien ja sopimusehtojen mukaisesti.

5. Toimitusaika

  • 5.1. Osilla tuotteista saattaa olla pidempi toimitusaika. Järvi-Z Oy on sitoutunut toimittamaan tuotteet asiakkaalle mainittujen toimitusaikojen puitteissa. Järvi-Z Oy ei vastaa sellaisista viivästyksistä, joihin Järvi-Z Oy ei ole osallinen eikä itse pysty vaikuttamaan, kuten tehtaan tuotannollisista tai muista ongelmista.
  • 5.2. Järvi-Z Oy on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle tuotteen saatavuuteen, toimitusaikoihin tai tuotteen laatuun ja ominaisuuksiin liittyvistä muutoksista asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viivytyksettä.
  • 5.3. Lähetämme tuotteita arkisin ma-pe. Pankkiyhteyksistä ja varastotilanteesta riippuen paketin saapumiseen kuluu 2-6 arkipäivää maksun suorittamisesta.
  • 5.4. Jos paketti ei ole saapunut 10 päivän kuluessa, otathan meihin yhteyttä.
  • 5.5. Jos tilaat muihin EU-maihin, ota ensin yhteys Järvi-Z Oy:n asiakaspalveluun: info@reimann.fi
  • 5.6. Poikkeavista toimitusajoista tiedotamme asiakkaille henkilökohtaisesti. 

6. Toimitustapa ja toimituskulut

Toimituskulut sisältävät pakkauskulut ja rahdin. Toimitusosoite on sijaittava autoyhteyden päässä Suomessa(lossista lisähinta) ja sille on löydyttävä osoite. Muut toimitus osoitteet on sovittava erikseen.

Jos valitsit toimituksen kotiin saakka, kuljetusliikkeet toimittavat tuotteet tilausajankohtana voimassa olleiden toimitusaikojen sisällä. Kuljetuksen hoitava kuljetusliike ottaa ennen kuljetusta yhteyttä asiakkaaseen. Kotiovelle toimituksessa tuote tuodaan ensimmäiselle ulko-ovelle. Esimerkiksi kerrostalossa tuote tuodaan ulko-ovelle. Muista ehdottomasti antaa oikea puhelinnumero ja sähköpostiosoite josta sinut myöskin tavoittaa.

  • 6.1. Rahaliikenne toimituksen yhteydessä Kotiinkuljetus ei sisällä rahaliikennettä. Poikkeuksena ainoastaan omalla autollamme tapahtuvan toimituksen yhteydessä maksu voidaan suorittaa kuljettajalle. Tällaisessa tapauksessa otamme teihin yhteyttä ennen toimitusta.
  • 6.2. ToimitusosoiteTilaaja on velvollinen ilmoittamaan toimitusosoitteen tarkasti. Järvi-Z Oy ei vastaa minkäänlaisista seuraamuksista eikä kuluista, jos asiakas on ilmoittanut osoitetietonsa virheellisesti tai ei ole ilmoittanut muuttunutta toimitusosoitetta ajoissa tai ollenkaan. Siinä vaiheessa, kun kuljetuksen hoitava kuljetusliike on ottanut tuotteen kuljetettavakseen, ei osoitetietoja voi enää muuttaa.Toimitusosoite on sijaittava autoyhteyden päässä ja sille on löydyttävä osoite.
  • 6.3. Toimitukset useassa eri lähetyksessäAsiakkaan ostaessa useamman kuin yhden tuotteen kerralla, tuotteet saattavat saapua erikseen toimitettuina. Tuotteiden vastuu- ja toimitusperiaatteissa toimitaan kohtien 6.1. - 6.6. mukaisesti.
  • 6.4. Toimituksen seurantakoodiPakattuamme tilauksesi lähetämme sinulle sähköpostitse seurantakoodin, jolla voit seurata toimituksen etenemistä.
  • 6.5. Lähetyksen saapuminen ja luovutusMikäli valitsit toimitustavaksi kotiintoimituksen, kuljetusliike ottaa sinuun yhteyttä puhelimitse tai tekstiviestillä ja sopii toimitusajan tarkemmin. Huomaa, että saadaksemme sinuun yhteyden, sinun on ilmoitettava tilauksen yhteydessä oikea ja toimiva matkapuhelinnumerosi.Toimitus tulisi ottaa vastaan mahdollisimman pikaisesti, ylimääräisestä kuljetusliikkeen terminaali varastoimisesta laskutetaan erikseen.
  • 6.6. Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta Kuljetuksen aikana aiheutuu joskus pakkausten repeämisiä tai kolhiintumisia. Tuotteen luovutushetkellä asiakkaan tulisi tarkistaa pakkausten ulkonäkö. Jos pakkauksessa on huomattava ulkoinen vahinko on kuljettajan läsnä ollessa tarkistettava, onko ulkoinen vahinko aiheuttanut itse tuotteelle vauriota kyseiseen kohtaan. Pakkauksen päälle näkyvät vauriot on ilmoitettava lähetystä vastaanotettaessa, koska tiekuljetuslakien mukaisesti rahdinkuljettajan ei tarvitse jälkeenpäin hyväksyä reklamaatiota joka koskee näkyvää vauriota. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.
    • 6.6.1. Jos paketti on vioittunut kuljetusliikkeen käsittelyssä, on rahtikirjaan merkittävä maininta vauriosta ja pyydettävä merkintään kuittaus kuljettajalta. Tuotteen vauriosta on myös ilmoitettava välittömästi Järvi-Z Oy:lle, sähköpostitse tai puhelimitse. Ilmoittamisen nopeudesta riippuu se, miten nopeasti asiakas saa korvaavan tuotteen tai tuotteen osan vaurioituneen tilalle. Vaurioituneista osista on kuitenkin ilmoitettava ennen tuotteen kasaamista. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.
    • 6.6.2. Jos lähetys on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi vastaanotettaessa reklamaatio postiin ja jos Matkahuollossa, niin vastaavasti Matkahuoltoon. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.
    • 6.6.3. Avatkaa pakkaukset heti, sillä ns. piilovauriot jotka eivät näy pakkauksen päälle, on reklamoitava rahdinkuljettajalle 7 päivän sisällä vastaanottamisesta. Ottakaa myös huomioon että myyjän on ehdittävä tehdä ilmoitus rahdinkuljettajalle ennen 7 päivän määräajan täyttymistä, joten on tärkeää, että ilmoitatte vaurioista viipymättä. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.
  • 6.7. Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi Järvi-Z Oy:lle. Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä Järvi-Z Oy:lle samana päivänä kuin tuote on vastaanotettu. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.
  • 6.8. Epäselvissä tapauksissa, jos asiakas ei ole edellä mainittua näkyvää vauriota ilmoittanut rahdinkuljettajalle tai edellä mainittua ns. piilovauriota määräajan sisällä ilmoittanut Järvi-Z Oy:lle, saattaa vahinko koitua asiakkaan tappioksi. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.
  • 6.9. Kuluttajakaupan sääntöjen mukaisesti Järvi-Z Oy on vastuussa tuotteesta jos se häviää tai rikkoutuu asiakkaalle toimitettaessa. Tuotteen vahingoittuessa tai hävitessä Järvi-Z Oy;lle palauttamisen yhteydessä on tuotteesta vastuussa asiakas tai kuljetuksesta vastuussa ollut kuljetusliike.

7. Henkilötiedot

  • 7.1. Kirjattujen tilausten yhteydessä saadut asiakastiedot tallennetaan ainoastaan Järvi-Z Oy:n asiakasrekisteriä varten. Rekisteri on salainen ja vain Järvi-Z Oy:n asiakaspalvelukäytössä.
  • 7.2. Järvi-Z Oy ei saa luovuttaa asiakastietoja eteenpäin ilman asiakkaan suostumusta. Asiakkaalla on oikeus pyytää Järvi-Z Oy:tä poistamaan rekisteristä henkilö- ja yhteystietonsa ilman erillistä syytä.

8. Vaihto- ja palautusehdot

8.1. Jos haluat vaihtaa tai palauttaa virheellisen tuotteen, ota ensin yhteys Järvi-Z Oy:n myyntiin.Asiakkaalle lähetetään sähköpostitse palautusohjeet, joissa kerrotaan yksityiskohtaiset ohjeet tuotteen pakkaamisesta, pakkaukseen liitettävistä tiedoista ja tuotteen lähettämisestä.

Tuotteita ei saa palauttaa sopimatta siitä ensin asiakaspalvelumme kanssa. Emme lunasta palautuksia, joista ei ole sovittu ennakolta asiakaspalvelumme kanssa.

Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:

  • asiakasnumerosi, nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi
  • sähköpostiosoitteesi
  • pankkitilinumerosi
  • sekä kopio Järvi-Z Oy;n tilausvahvistuksesta
    Palautusosoite: Järvi-Z Oy, Järvisentie 14, 62500 Evijärvi.

    Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta.
  • 8.2. Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus verkkokaupasta ostetuille tuotteille. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Palautusoikeus ei koske erikoistuotteita, joiden mitat tai muut ominaisuudet poikkeavat normaaleista tuotestandardeista. Tällaisia tuotteita voivat olla esim. mittojen mukaan tehdyt tuotteet, erikoiskorkeat sängyt tai asiakkaan tilauksen mukaan verhoillut sohvat. Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta.
  • 8.3. Palautusoikeus koskee vain ehjässä alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Tuotteen ja pakkauksen on oltava kunnoltaan täysin vastaava kuin toimitettaessa.
  • 8.4. Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana.
  • 8.5. Verkkokaupan 14 päivän palautusoikeus ei koske tapauksia, joissa asiakas käy itse myymälässä tilaamassa tuotteet.
  • 8.6. Palautustapauksissa asiakas on velvollinen kuljettamaan tuotteen lähimpään kuljetusliikkeen toimipaikkaan palautuskuljetusta varten. Poikkeuksena ovat suurikokoiset ja vaikeasti kuljetettavat tuotteet, jotka kuljetusliikkeet noutavat asiakkaan luota. Asiakasta informoidaan aina kyseessä olevan tuotteen käytännöstä henkilökohtaisesti. Palautuskulut kohdassa 8.8.
  • 8.7. Tuotteen kokonaissumma palautetaan asiakkaan tilille 30 päivän kuluessa tuotteen palauttamisesta, jos tuote on käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseensa.
  • 8.8. Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan Järvi-Z Oy:lle tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumishinnan välisen erotuksen. Tällöin palautamme tuotteesta ja kuljetuksesta maksetun hinnan vähennettynä edellä mainitulla erotuksella. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti.
  • 8.9. Palautuksesta aiheutuvat kulutAsiakas vastaa palatuskuluista kokonaisuudessaan itse. Suurikokoisen ja kuljetusliikkeen noutoa tarvitsevan tuotteen palautusrahdin maksaa asiakas, jolloin kuljetuskuluja ei palauteta. Tuotetta ei tällöin saa ottaa käyttöön ja sen on palautettaessa oltava pakkauksineen olennaisesti muuttumaton luovutushetkeen verrattuna.

    Kuluttajaviraston Verkkokauppiaan ohjeessa seuraavasti: "Kaupan peruuttaminen tarkoittaa sitä, että tilanne palautetaan sellaiseksi kuin se oli ennen kaupantekoa. Asiakas palauttaa saamansa tuotteen myyjälle, ja myyjä palauttaa asiakkaalle koko kauppahinnan toimituskuluineen ja palautuskustannukset. Kaupasta ja sen peruuttamisesta ei siis yleensä saa koitua asiakkaalle mitään kuluja. Palautuskuluja ei kuitenkaan tarvitse korvata, jos tuotetta ei voi kuljettaa tavanomaisena postikuljetuksena esimerkiksi sen suuren koon vuoksi."

9. Takuu

  • 9.1. Asiakkaan tulee säilyttää Järvi-Z Oy;n lähettämä tilausvahvistus ja lähete tuotteen tilaamisesta takuuehdon täyttämiseksi.
  • 9.2. Järvi-Z Oy antaa kaikille tuotteille vähintään kuluttajansuojalain mukaisen puolen vuoden eli kuuden kuukauden takuun tuotteen vastaanottamispäivästä lukien.
  • 9.3. Pidemmistä takuuajoista mainitaan kunkin pidemmän takuun omaavan tuotteen kohdalla erikseen. Tavarantoimittajat vastaavat tuotteidensa laadusta takuuaikana.

10. Reklamaatiot 

  • 10.1. Järvi-Z Oy vastaa siitä, että asiakas saa tuotteen kotiinsa uutena ja sopimuksen mukaisena. Kuljetuksesta johtuneísta paketin repeämisistä tai kolhiintuneista paketeista on tehtävä kirjallinen huomautus rahdinkuljettajalle vastaanottohetkellä ja lisäksi ilmoitettava välittömästi asiakaspalveluun kohtien 6.6. mukaisesti, mikäli ne ovat aiheuttaneet tuotteelle vauriota.
  • 10.2. Jos tuotteessa kuluttajansuojalain mukaisen kuuden kuukauden aikana tuotteen normaalissa ja asianmukaisessa käytössä ilmenee virhe tai vaurio, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tällöin Järvi-Z Oy vastaa tuotteen korjauttamisesta tai korvaavan tuotteen toimittamisesta asiakkaalle. Ensisijaisesti Järvi-Z Oy;llä on oikeus korjata virheellinen tuote, toissijaisesti vaihtaa se toiseen vastaavaan tuotteeseen. Kaupan purku tulee kysymykseen vasta mikäli korjaus tai vaihto ei onnistu. Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen viasta Järvi-Z Oy:n myyntiin välittömästi sen havaittuaan. Järvi-Z Oy neuvoo asiakasta jatkotoimenpiteistä henkilökohtaisesti.
  • 10.3. Järvi-Z Oy ei vastaa
    1. Tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneita vaurioista
    2. Asiakkaan huolimattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä johtuneista vaurioista esimerkiksi tuotteen kasaamiseen liittyvissä tapauksissa
    3. Tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta tuotteen kulumisesta, esimerkiksi patjan tai sohvan istuimen normaalista muotoutumisesta käytön aikana tai tuotteen pintakäsittelyn himmenemisestä käytön takia.
    4. Normaalista puulaadun käyttäytymisestä sellaisten tuotteiden kohdalla. Näiden tuotteiden reklamaatiot käsitellään aina tapauskohtaisesti.
    5. Hoito- ja huolto-ohjeiden laiminlyönnistä johtuvista virheistä.

11. Muut ehdot ja Vastuut

  • 11.1. Järvi-Z Oy ei vastaa asiakkaan tekemistä mittaus virheistä.
  • 11.2. Tapaukset ja tilanteet, joista näissä sopimusehdoissa ei ole mainintaa, käsitellään Suomen lain ja kuluttajakaupasta säädettyjen lakien ja sääntöjen mukaan.

12. Muuta 

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Järvi-Z Oy käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.

Huom! Ongelmatilanteissa otamme ensisijaisesti yhteyttä sinuun sähköpostitse, joten ilmoitathan oikean ja toimivan sähköpostiosoitteesi tilauksesi yhteydessä.

Osa myymistämme huonekaluista toimitetaan valmiiksi koottuna ja osa osissa. Mikäli tuotteen kuvauksessa ei mainita tuotteen olevan valmiiksi koottuna, toimitetaan tuote osissa.

Lisätty ostoskoriin